Grupa kosmetyczna

Od ponad wieku Académie Groupe wykorzystuje swoje doświadczenie w służbie piękna. Firma rodzinna, spadkobierca długiej tradycji doskonałości i bardzo przywiązana do 100% francuskiej produkcji, dusza marki była przekazywana z pokolenia na pokolenie.

Dziedzictwo rodzinne

Od początku nasza firma pozostaje w jednej rodzinie, co czyni naszą kompanię najstarszą samodzielną grupą rodzinną we Francji.

Dziś na czele spółki stoi Laurence Therme, wnuczka Georgesa Gaya. Wspiera ją Christophe Therme, dyrektor zarządzający i dyrektor ds. sprzedaży międzynarodowej. Kilka lat temu ich dzieci, Cyrille Therme i Jennifer Weinfeld, dołączyły do ​​tej przygody w działach eksportu i marketingu. Duch rodzinny jest, dzień po dniu, postrzegany jako wartość, która zobowiązuje do ciągłego rozwoju i zagwarantuje przekazywanie tego dziedzictwa kosmetycznego.

Zawsze przywiązywaliśmy ogromną wagę do naszej niezależności, zawsze będąc właścicielami naszych laboratoriów badawczo-rozwojowych, aby kontrolować całą naszą produkcję, od pomysłu do marketingu naszych produktów.

Od 2013 roku rozszerzyliśmy się, otwierając zupełnie nową fabrykę, 15 km od Paryża, o powierzchni ponad 9 000 m², co pozwala nam zapewnić i zagwarantować stosowanie najwyższych standardów produkcji kosmetyków.

Sztuka pielęgnacji od 1890 roku

Nasza historia zaczyna się w 1890 roku wraz z założeniem pierwszej francuskiej marki kosmetycznej: L’Académie Scientifique de Beauté. W swoim laboratorium dr Alexandre Lamotte tworzy kompletną gamę zabiegów służących utrzymaniu kobiecego piękna, począwszy od kremów do twarzy, poprzez produkty do pielęgnacji włosów, a skończywszy na produktach do ust, koloryzacji i paznokci. Wymienimy kilka nazw emblematycznych produktów, takich jak słynne „Princesse des Crèmes” lub „Poudre de Riz Premier Empire” poprzez „Rubis Pompadour”, prawdziwe małe klejnoty kosmetyczne.

W 1895 roku dr Lamotte założył pierwszy francuski instytut kosmetyczny pod charakterystycznym adresem w złotym trójkącie, na skrzyżowaniu rue Cambon i rue St-Honoré.

W 1926 roku dr Lamotte przekazał swoją wiedzę i doświadczenie swojemu duchowemu synowi, Georgesowi Gayowi, i powierzył mu zarządzanie Académie Scientifique de Beauté. Georges Gay tchnął wówczas powiew odnowy, kreatywności i dynamizmu, idąc aż do stworzenia w 1928 roku pierwszej szkoły estetyki we Francji na piętrach z widokiem na instytut urody przy 376 rue St Honoré. Ideą było przeszkolenie kosmetyczek w przeprowadzaniu diagnozy skóry i przepisywaniu odpowiednich produktów. Szkoła Estetyki stanie się jedną z najlepszych we Francji, a studenci z dyplomem „Academie” będą jednymi z najbardziej poszukiwanych.

Académie Groupe tworzy, formułuje, produkuje i dystrybuuje produkty kosmetyczne za pośrednictwem trzech marek.

Używaj tylko produktów najlepszej jakości,
korzystaj z usług najlepszych profesjonalistów.

George Gay,

Dyrektor Maison Académie Scientifique de Beauté w latach 1926-1953.

Nasza historia

1890 – Stworzenie

Maison Académie Scientifique de Beauté została założona przez dr Alexandre Lamotte. Od ponad wieku oddaje swoje doświadczenie w służbie piękna. Od słynnej „Księżniczki” czy „Księżniczki Pudrów” do
„Rubis Pompadour”, od momentu powstania zadziwił cały świat.

1895 – Pierwszy Instytut Urody

Jak wszystkie wielkie domy, „Académie” ma swój Instytut Urody zlokalizowany w najbardziej eleganckiej dzielnicy Paryża przy 376, rue Saint Honoré. Instytut ten zyskał reputację powagi i kompetencji, które nie są uzurpowane, ze względu na oświeconą opiekę, jaką tam zapewnia.

1895 – Pierwsze nagrody

Powszechnie uznawane sukcesy Maison Académie Scientifique de Beauté były przedmiotem wysokich nagród na Wystawach w Dublinie w 1895, w Paryżu w 1897, 1898 i 1900, a następnie w Londynie w 1909.

1920 – Pierwsze masaże upiększające

Naukowa Akademia Urody opracowuje wydanie poświęcone sztuce dbania o kobiecą urodę. Ta książka zawiera różne masaże upiększające (masaże manualne, masaż wibracyjny, masaż indukcyjny, masaż pneumatyczny itp.) oferowane przez profesjonalistów tej marki.

1926 – Przekazanie

Georges Gay, farmaceuta i duchowy syn Alexandre Lamotte, przejmuje zarządzanie Maison Académie Scientifique de Beauté. Od tego czasu dusza marki jest przekazywana z pokolenia na pokolenie.

1928 – Pierwsza Szkoła Kosmetologiczna

Georges Gay tworzy i inauguruje pierwszą francuską szkołę estetyki mieszczącą się przy rue Saint Honoré 376 w Paryżu w celu przekazywania swojej wiedzy, przeszkolenia kosmetyczek do przeprowadzenia diagnozy skóry i przepisania odpowiednich produktów. Szkoła Estetyki stanie się jedną z najlepszych w Paryżu, a studenci z dyplomem „Akademii” będą jednymi z najbardziej poszukiwanych.

1929 – Podręczniki kosmetyczne

Georges Gay ustanowił istny kult piękna związany z naukowym podejściem. Następnie publikuje
„O kulcie piękna”, „Higiena i uroda”, a następnie „Cenne rady dotyczące piękna”. Destyluje tam swoje mądre rady w zależności od wieku i natury naskórka. Jego jedyne twierdzenie: „Używaj tylko produktów najlepszej jakości, korzystaj z usług najlepszych profesjonalistów.”.

1930 – Academie wyznacza trendy w Vogue

W czerwcowym numerze magazynu Vogue z 1930 roku reklama Maison Académie Scientifique de Beauté, w atrakcyjnym i sugestywnym stylu, wymienia trzy różne zabiegi wraz z ich cenami, w zależności od rodzaju skóry, co w tamtych czasach było innowacją.

1931 – Złoty Medal

Académie Scientifique de Beauté bierze udział w Międzynarodowej Wystawie Kolonialnej w Paryżu, którą odwiedziło 8 milionów osób (33 miliony sprzedanych biletów) i trwała 6 miesięcy. Jej stoisko, zbudowane w stylu pałacu Angkor, zostało nagrodzone Złotym Medalem przez Gubernatora Generalnego, który pochwalił artystyczny gust i utrzymanie tego wspaniałego pawilonu.

1933 – Gwiazdy teatru i kina

Najwybitniejsze kobiety, takie jak słynne francuskie aktorki, Michèle Morgan, Marie Bell, Sim Viva czy Marie Glory, szybko pokochały Academie. Wydano także „Złote Księgi” świadczące o lojalności tych gwiazd wobec Académie Scientifique de Beauté.

1934 – Żywe hormony w służbie piękna

Po dogłębnej analizie pracy naukowców Browna Sequarda i Voronofa, Georges Gay stworzył „Vivormones”, ampułki zawierające żywe hormony pozwalające na regenerację skóry poprzez aplikację na skórę (pierwszy tego typu preparat kosmetyczny ujrzał światło dzienne). rozwija się także krem ​​„Hormonyl” do późniejszego nałożenia dla lepszej skuteczności.

1936 – Pierwszy patent światowy

Wspaniały rok dla światowych kosmetyków i tym bardziej dla Maison Académie Scientifique de Beauté. Po raz pierwszy w historii kolagen został włączony do formuły kremu do pielęgnacji skóry. Odkrycie, które trafiło wówczas na pierwsze strony gazet i będzie przedmiotem ogólnoświatowego patentu na rok. Na rynek zostaje wprowadzony pionierski laboratoryjny duch kosmetyków.

1949 – Poskromienie słońca

Wprowadzenie na rynek pierwszego produktu z filtrem przeciwsłonecznym, „Bronzscreen Anti-Sunscreen Cream”, a następnie „Bronzscreen Anti-Sunscreen Fluid”, który chroni skórę w jak największym stopniu, jednocześnie umożliwiając i ułatwiając jej naturalną pigmentację na słońcu.

1952 – Pierwszy Podkład Kuracyjno-Nawilżający

Wprowadzenie na rynek „Cover Cream” z różnymi odcieniami dla prawdziwego podkładu pielęgnacyjnego, który nie wysusza skóry, w przeciwieństwie do bardzo rozpowszechnionych wówczas „naleśników”. Jest szczególnie odpowiedni dla osób młodych, ponieważ intensywnie kryjąc, ukrywa wszelkie drobne niedoskonałości skóry (ślady po bliznach, rozproszone zaczerwienienia, rozszerzone pory, drobne pryszcze…).

1953 – Dynamizm Wielkiej Marki

Gérard Gay, farmaceuta i syn Georgesa Gaya, przejmuje stery Maison Académie Scientifique de Beauté. Prowadzi politykę odnowy i dynamizmu, które zaklasyfikowają markę do wielkich Domów Produktów Kosmetycznych.

1954 – Hydraderm

Wprowadzenie na rynek słynnego „Kremu Hydraderm”. Nowoczesna nazwa na tamte czasy, która mówi sama za siebie

1960 – Pierwszy na świecie samoopalacz

Kultowy produkt i lider marki „Tinted Bronz’Express Lotion” swój sukces zawdzięcza unikalnej formule, która pozostaje niezmienna od momentu powstania. To tu powstała pierwsza woda, która opala i zapewnia w ciągu kilku godzin opaleniznę identyczną jak na słońcu. Dzięki podbarwionemu kolorowi pozwala uzyskać opaleniznę naturalny i bez smug. Nawet dzisiaj co minutę na świecie sprzedaje się ten balsam.

1969 – Pierwszy zabieg dla skóry ultrawrażliwej

Wprowadzenie na rynek linii Hypo-Allergic, która w tamtym czasie była jedynym sprzedawanym w perfumerii zabiegiem pielęgnacyjnym dla skóry ultrawrażliwej, który dotrzymuje wszystkich swoich obietnic. W sercu różnych formuł znajduje się hipoalergiczny składnik aktywny, który ma działanie odczulające, kojące i łagodzące oraz przeciwzapalne. Jednym z takich produktów jest „Miracle Soap” zawierający po raz pierwszy RNA (kwas rybonukleinowy), który umożliwia opóźnienie powstawania zmarszczek i rewitalizację naskórka. Do dziś jest to jedna z najlepiej sprzedających się referencji w naszym katalogu. Podobnie jak pierwszy produkt kolagenowy, „Sève Miracle” został opatentowany (patent nr 6-924-981).

1973 – Ciągłość rodzinna

Po przedwczesnej śmierci George’a Gaya, jego żona Emma przejęła zarządzanie Maison Académie Scientifique de Beauté, gdyż jego dzieci były nieletnie. Gwarantując kontynuację duszy i pionierskiego ducha marki. Będzie też pierwszą, która wprowadzi do swoich receptur olejek jojoba, znany odtąd wszystkim ze swoich najbardziej niezwykłych właściwości w świecie roślin.

1981 – Przez pokolenia

Laurence, córka Gérarda Gay, dołącza do Maison Académie Scientifique de Beauté i przejmuje dział zakupów. Kilka lat później pojawienie się jej męża, Christophe Therme, ugruntowało międzynarodowy rozwój marki, która jest obecnie obecna w 67 krajach.

1988 – Siła piękna x 4

Zgodnie ze swoim nowoczesnym i pionierskim wizerunkiem Académie wprowadza na rynek rewolucyjną koncepcję „Beauty Quadrant”, czyli cztery produkty zamknięte w słoiczku
sprytnie podzielone na cztery równe części. Cztery kompatybilne, uzupełniające się, niezbędne i skuteczne zabiegi do walki z widocznymi oznakami starzenia.

1993 – Skuteczna linia przeciwstarzeniowa

W tym roku wprowadzono na rynek zaawansowaną technologicznie linię przeciwstarzeniową, która dobrze nosi swoją nazwę: „Scientific System”. Laboratoires Académie postawiło sobie za punkt honoru ujawnienie całej swojej sztuki poprzez ten prawdziwy klejnot receptury. Produkty te są najbardziej skoncentrowane w składnikach aktywnych na rynku; wyniki są niesamowite. Sukces jest w drodze.

2000 – Kwintesencja nawilżenia

Z „Kremu Hydraderm” pochodzi gama „100% Hydraderm”, która działa na skórę w 3 etapach: natychmiastowe nawilżenie, długotrwałe i przeciw odwodnieniu. Académie, będąca zawsze pionierem, jako pierwsza zastąpiła wodę zawartą w każdej formule z tej gamy w 100% naturalną wodą: Oryginalną Wodą Jabłkową, która ma zadziwiające powinowactwo ze skórą.

2006 – Odpowiedź na męskie potrzeby

Po wprowadzeniu na rynek pierwszego kremu upiększającego dla mężczyzn przeciw podrażnieniom po goleniu w latach 30. Académie Scientifique de Beauté opracowała w 100% męską linię: „Académie Men”. Produkty 2 w 1 dla mężczyzn, którzy chcą zadbać o swoją skórę.

2008 – Pierwsza spółka zależna

Utworzenie pierwszej filii w Niemczech. Académie udowadnia swoją dynamikę dystrybucji na jednym z największych rynków kosmetycznych w Europie.

2009 – Eksperckie Zabiegi Dermokosmetyczne

Wprowadzenie na rynek linii „Derm Acte”, spotkanie dwóch światów: dermatologii i kosmetologii. Każdy produkt jest skomponowany z obezwładniającego składnika aktywnego, uznanego w świecie medycznym (kwas hialuronowy, natywny kolagen, kwas glikolowy, kwas salicylowy itp.), Aby osiągnąć rezultaty i skuteczność na skórze.

2012 – Naukowy sukces

Po kilku latach badań i rozwoju, Laboratoires Académie opracowało serum przeciwstarzeniowe „nowej generacji”: „Marvelous Formula”. Jego sekret? Naukowe osiągnięcie: naprawdę wyjątkowy koktajl 57 składników aktywnych o stężeniu 41,7%! Kosmetyczna rewolucja, która naprawdę odmieni skórę, zapewniając wyjątkowy efekt.

2013 – Nowa fabryka i laboratoria naukowo-badawcze

Przyspieszenie rozwoju pozwala Académie na inwestycję w nowe, najnowocześniejsze narzędzie produkcyjne oraz spełnienie najwyższego standardu jakości: normy ISO 22 716. Certyfikat ten gwarantuje dobrą praktykę standardów produkcyjnych.

2015 – 125 lat na rynku

Pierwsza limitowana edycja z okazji 125-lecia Maison Académie Scientifique de Beauté. Wznowienie „Princess of Creams”, emblematycznego zabiegu, który świadczy o historii wyjątkowej, rzadkiej i autentycznej marki rodzinnej na przestrzeni lat, dziesięcioleci i stuleci…

2019 – Nowe naturalne formuły

Nowy celem Académie Scientifique de Beauté jest stworzenie prawie w 100% naturalnej linii bez rezygnacji z wydajności lub zmysłowości produktów. Krok po kroku firma przeformułowuje swoje główną markę Academie, tworząc czyste formuły i dostosowane dla wrażliwej skóry. Jednocześnie zmienia opakowania. Od teraz wszystkie butelki, tuby, słoiki nadają się do recyklingu, a opakowania kartonowe mają certyfikat FSC (zero wylesiania).

2022 – Grupa Academie

Utworzenie Academie Groupe, skupiającej nasze 3 rozpoznawalne marki: Académie Scientifique de Beauté, Derm Acte i Bronz’Express.

Nasza międzynarodowa obecność

Tak długa historia jest niezwykła, choć trudna do dokładnego prześledzenia. Pierwsze ślady międzynarodowej obecności znane są już od 1912, kiedy marka Academie pojawiła się w Moskwie. W 1934 roku założyliśmy magazyny i filie w większości największych ówczesnych miast europejskich, a nasze wpływy sięgały aż do Tokio, Santiago de Chile czy Rio de Janeiro.

W Polsce pierwszy sklep z kosmetykami Academie otwarto w 1935 roku w Warszawie, co czyni nas najdłużej działająca marką kosmetyki profesjonalnej nad Wisłą.

Dziś możemy być dumni, że jesteśmy uważani za międzynarodową grupę reprezentowaną w ponad sześćdziesięciu krajach na całym świecie.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera