Grupa kosmetyczna
Od ponad wieku Académie Groupe wykorzystuje swoje doświadczenie w służbie piękna. Firma rodzinna, spadkobierca długiej tradycji doskonałości i bardzo przywiązana do 100% francuskiej produkcji, dusza marki była przekazywana z pokolenia na pokolenie.
Dziedzictwo rodzinne
Od początku nasza firma pozostaje w jednej rodzinie, co czyni naszą kompanię najstarszą samodzielną grupą rodzinną we Francji.
Dziś na czele spółki stoi Laurence Therme, wnuczka Georgesa Gaya. Wspiera ją Christophe Therme, dyrektor zarządzający i dyrektor ds. sprzedaży międzynarodowej. Kilka lat temu ich dzieci, Cyrille Therme i Jennifer Weinfeld, dołączyły do tej przygody w działach eksportu i marketingu. Duch rodzinny jest, dzień po dniu, postrzegany jako wartość, która zobowiązuje do ciągłego rozwoju i zagwarantuje przekazywanie tego dziedzictwa kosmetycznego.
Zawsze przywiązywaliśmy ogromną wagę do naszej niezależności, zawsze będąc właścicielami naszych laboratoriów badawczo-rozwojowych, aby kontrolować całą naszą produkcję, od pomysłu do marketingu naszych produktów.
Od 2013 roku rozszerzyliśmy się, otwierając zupełnie nową fabrykę, 15 km od Paryża, o powierzchni ponad 9 000 m², co pozwala nam zapewnić i zagwarantować stosowanie najwyższych standardów produkcji kosmetyków.
Sztuka pielęgnacji od 1890 roku
Nasza historia zaczyna się w 1890 roku wraz z założeniem pierwszej francuskiej marki kosmetycznej: L’Académie Scientifique de Beauté. W swoim laboratorium dr Alexandre Lamotte tworzy kompletną gamę zabiegów służących utrzymaniu kobiecego piękna, począwszy od kremów do twarzy, poprzez produkty do pielęgnacji włosów, a skończywszy na produktach do ust, koloryzacji i paznokci. Wymienimy kilka nazw emblematycznych produktów, takich jak słynne „Princesse des Crèmes” lub „Poudre de Riz Premier Empire” poprzez „Rubis Pompadour”, prawdziwe małe klejnoty kosmetyczne.
W 1895 roku dr Lamotte założył pierwszy francuski instytut kosmetyczny pod charakterystycznym adresem w złotym trójkącie, na skrzyżowaniu rue Cambon i rue St-Honoré.
W 1926 roku dr Lamotte przekazał swoją wiedzę i doświadczenie swojemu duchowemu synowi, Georgesowi Gayowi, i powierzył mu zarządzanie Académie Scientifique de Beauté. Georges Gay tchnął wówczas powiew odnowy, kreatywności i dynamizmu, idąc aż do stworzenia w 1928 roku pierwszej szkoły estetyki we Francji na piętrach z widokiem na instytut urody przy 376 rue St Honoré. Ideą było przeszkolenie kosmetyczek w przeprowadzaniu diagnozy skóry i przepisywaniu odpowiednich produktów. Szkoła Estetyki stanie się jedną z najlepszych we Francji, a studenci z dyplomem „Academie” będą jednymi z najbardziej poszukiwanych.
Académie Groupe tworzy, formułuje, produkuje i dystrybuuje produkty kosmetyczne za pośrednictwem trzech marek.
Używaj tylko produktów najlepszej jakości,
korzystaj z usług najlepszych profesjonalistów.
George Gay,
Dyrektor Maison Académie Scientifique de Beauté w latach 1926-1953.
Nasza historia
1890 – Stworzenie
Maison Académie Scientifique de Beauté została założona przez dr Alexandre Lamotte. Od ponad wieku oddaje swoje doświadczenie w służbie piękna. Od słynnej „Księżniczki” czy „Księżniczki Pudrów” do
„Rubis Pompadour”, od momentu powstania zadziwił cały świat.
1895 – Pierwszy Instytut Urody
Jak wszystkie wielkie domy, „Académie” ma swój Instytut Urody zlokalizowany w najbardziej eleganckiej dzielnicy Paryża przy 376, rue Saint Honoré. Instytut ten zyskał reputację powagi i kompetencji, które nie są uzurpowane, ze względu na oświeconą opiekę, jaką tam zapewnia.
1895 – Pierwsze nagrody
Powszechnie uznawane sukcesy Maison Académie Scientifique de Beauté były przedmiotem wysokich nagród na Wystawach w Dublinie w 1895, w Paryżu w 1897, 1898 i 1900, a następnie w Londynie w 1909.
1920 – Pierwsze masaże upiększające
Naukowa Akademia Urody opracowuje wydanie poświęcone sztuce dbania o kobiecą urodę. Ta książka zawiera różne masaże upiększające (masaże manualne, masaż wibracyjny, masaż indukcyjny, masaż pneumatyczny itp.) oferowane przez profesjonalistów tej marki.
1926 – Przekazanie
Georges Gay, farmaceuta i duchowy syn Alexandre Lamotte, przejmuje zarządzanie Maison Académie Scientifique de Beauté. Od tego czasu dusza marki jest przekazywana z pokolenia na pokolenie.
1928 – Pierwsza Szkoła Kosmetologiczna
Georges Gay tworzy i inauguruje pierwszą francuską szkołę estetyki mieszczącą się przy rue Saint Honoré 376 w Paryżu w celu przekazywania swojej wiedzy, przeszkolenia kosmetyczek do przeprowadzenia diagnozy skóry i przepisania odpowiednich produktów. Szkoła Estetyki stanie się jedną z najlepszych w Paryżu, a studenci z dyplomem „Akademii” będą jednymi z najbardziej poszukiwanych.
1929 – Podręczniki kosmetyczne
Georges Gay ustanowił istny kult piękna związany z naukowym podejściem. Następnie publikuje
„O kulcie piękna”, „Higiena i uroda”, a następnie „Cenne rady dotyczące piękna”. Destyluje tam swoje mądre rady w zależności od wieku i natury naskórka. Jego jedyne twierdzenie: „Używaj tylko produktów najlepszej jakości, korzystaj z usług najlepszych profesjonalistów.”.
1930 – Academie wyznacza trendy w Vogue
W czerwcowym numerze magazynu Vogue z 1930 roku reklama Maison Académie Scientifique de Beauté, w atrakcyjnym i sugestywnym stylu, wymienia trzy różne zabiegi wraz z ich cenami, w zależności od rodzaju skóry, co w tamtych czasach było innowacją.
1931 – Złoty Medal
Académie Scientifique de Beauté bierze udział w Międzynarodowej Wystawie Kolonialnej w Paryżu, którą odwiedziło 8 milionów osób (33 miliony sprzedanych biletów) i trwała 6 miesięcy. Jej stoisko, zbudowane w stylu pałacu Angkor, zostało nagrodzone Złotym Medalem przez Gubernatora Generalnego, który pochwalił artystyczny gust i utrzymanie tego wspaniałego pawilonu.
1933 – Gwiazdy teatru i kina
Najwybitniejsze kobiety, takie jak słynne francuskie aktorki, Michèle Morgan, Marie Bell, Sim Viva czy Marie Glory, szybko pokochały Academie. Wydano także „Złote Księgi” świadczące o lojalności tych gwiazd wobec Académie Scientifique de Beauté.
1934 – Żywe hormony w służbie piękna
Po dogłębnej analizie pracy naukowców Browna Sequarda i Voronofa, Georges Gay stworzył „Vivormones”, ampułki zawierające żywe hormony pozwalające na regenerację skóry poprzez aplikację na skórę (pierwszy tego typu preparat kosmetyczny ujrzał światło dzienne). rozwija się także krem „Hormonyl” do późniejszego nałożenia dla lepszej skuteczności.
1936 – Pierwszy patent światowy
Wspaniały rok dla światowych kosmetyków i tym bardziej dla Maison Académie Scientifique de Beauté. Po raz pierwszy w historii kolagen został włączony do formuły kremu do pielęgnacji skóry. Odkrycie, które trafiło wówczas na pierwsze strony gazet i będzie przedmiotem ogólnoświatowego patentu na rok. Na rynek zostaje wprowadzony pionierski laboratoryjny duch kosmetyków.
1949 – Poskromienie słońca
Wprowadzenie na rynek pierwszego produktu z filtrem przeciwsłonecznym, „Bronzscreen Anti-Sunscreen Cream”, a następnie „Bronzscreen Anti-Sunscreen Fluid”, który chroni skórę w jak największym stopniu, jednocześnie umożliwiając i ułatwiając jej naturalną pigmentację na słońcu.
1952 – Pierwszy Podkład Kuracyjno-Nawilżający
Wprowadzenie na rynek „Cover Cream” z różnymi odcieniami dla prawdziwego podkładu pielęgnacyjnego, który nie wysusza skóry, w przeciwieństwie do bardzo rozpowszechnionych wówczas „naleśników”. Jest szczególnie odpowiedni dla osób młodych, ponieważ intensywnie kryjąc, ukrywa wszelkie drobne niedoskonałości skóry (ślady po bliznach, rozproszone zaczerwienienia, rozszerzone pory, drobne pryszcze…).
1953 – Dynamizm Wielkiej Marki
Gérard Gay, farmaceuta i syn Georgesa Gaya, przejmuje stery Maison Académie Scientifique de Beauté. Prowadzi politykę odnowy i dynamizmu, które zaklasyfikowają markę do wielkich Domów Produktów Kosmetycznych.
1954 – Hydraderm
Wprowadzenie na rynek słynnego „Kremu Hydraderm”. Nowoczesna nazwa na tamte czasy, która mówi sama za siebie
1960 – Pierwszy na świecie samoopalacz
Kultowy produkt i lider marki „Tinted Bronz’Express Lotion” swój sukces zawdzięcza unikalnej formule, która pozostaje niezmienna od momentu powstania. To tu powstała pierwsza woda, która opala i zapewnia w ciągu kilku godzin opaleniznę identyczną jak na słońcu. Dzięki podbarwionemu kolorowi pozwala uzyskać opaleniznę naturalny i bez smug. Nawet dzisiaj co minutę na świecie sprzedaje się ten balsam.
1969 – Pierwszy zabieg dla skóry ultrawrażliwej
Wprowadzenie na rynek linii Hypo-Allergic, która w tamtym czasie była jedynym sprzedawanym w perfumerii zabiegiem pielęgnacyjnym dla skóry ultrawrażliwej, który dotrzymuje wszystkich swoich obietnic. W sercu różnych formuł znajduje się hipoalergiczny składnik aktywny, który ma działanie odczulające, kojące i łagodzące oraz przeciwzapalne. Jednym z takich produktów jest „Miracle Soap” zawierający po raz pierwszy RNA (kwas rybonukleinowy), który umożliwia opóźnienie powstawania zmarszczek i rewitalizację naskórka. Do dziś jest to jedna z najlepiej sprzedających się referencji w naszym katalogu. Podobnie jak pierwszy produkt kolagenowy, „Sève Miracle” został opatentowany (patent nr 6-924-981).
1973 – Ciągłość rodzinna
Po przedwczesnej śmierci George’a Gaya, jego żona Emma przejęła zarządzanie Maison Académie Scientifique de Beauté, gdyż jego dzieci były nieletnie. Gwarantując kontynuację duszy i pionierskiego ducha marki. Będzie też pierwszą, która wprowadzi do swoich receptur olejek jojoba, znany odtąd wszystkim ze swoich najbardziej niezwykłych właściwości w świecie roślin.
1981 – Przez pokolenia
Laurence, córka Gérarda Gay, dołącza do Maison Académie Scientifique de Beauté i przejmuje dział zakupów. Kilka lat później pojawienie się jej męża, Christophe Therme, ugruntowało międzynarodowy rozwój marki, która jest obecnie obecna w 67 krajach.
1988 – Siła piękna x 4
Zgodnie ze swoim nowoczesnym i pionierskim wizerunkiem Académie wprowadza na rynek rewolucyjną koncepcję „Beauty Quadrant”, czyli cztery produkty zamknięte w słoiczku
sprytnie podzielone na cztery równe części. Cztery kompatybilne, uzupełniające się, niezbędne i skuteczne zabiegi do walki z widocznymi oznakami starzenia.
1993 – Skuteczna linia przeciwstarzeniowa
W tym roku wprowadzono na rynek zaawansowaną technologicznie linię przeciwstarzeniową, która dobrze nosi swoją nazwę: „Scientific System”. Laboratoires Académie postawiło sobie za punkt honoru ujawnienie całej swojej sztuki poprzez ten prawdziwy klejnot receptury. Produkty te są najbardziej skoncentrowane w składnikach aktywnych na rynku; wyniki są niesamowite. Sukces jest w drodze.
2000 – Kwintesencja nawilżenia
Z „Kremu Hydraderm” pochodzi gama „100% Hydraderm”, która działa na skórę w 3 etapach: natychmiastowe nawilżenie, długotrwałe i przeciw odwodnieniu. Académie, będąca zawsze pionierem, jako pierwsza zastąpiła wodę zawartą w każdej formule z tej gamy w 100% naturalną wodą: Oryginalną Wodą Jabłkową, która ma zadziwiające powinowactwo ze skórą.
2006 – Odpowiedź na męskie potrzeby
Po wprowadzeniu na rynek pierwszego kremu upiększającego dla mężczyzn przeciw podrażnieniom po goleniu w latach 30. Académie Scientifique de Beauté opracowała w 100% męską linię: „Académie Men”. Produkty 2 w 1 dla mężczyzn, którzy chcą zadbać o swoją skórę.
2008 – Pierwsza spółka zależna
Utworzenie pierwszej filii w Niemczech. Académie udowadnia swoją dynamikę dystrybucji na jednym z największych rynków kosmetycznych w Europie.
2009 – Eksperckie Zabiegi Dermokosmetyczne
Wprowadzenie na rynek linii „Derm Acte”, spotkanie dwóch światów: dermatologii i kosmetologii. Każdy produkt jest skomponowany z obezwładniającego składnika aktywnego, uznanego w świecie medycznym (kwas hialuronowy, natywny kolagen, kwas glikolowy, kwas salicylowy itp.), Aby osiągnąć rezultaty i skuteczność na skórze.
2012 – Naukowy sukces
Po kilku latach badań i rozwoju, Laboratoires Académie opracowało serum przeciwstarzeniowe „nowej generacji”: „Marvelous Formula”. Jego sekret? Naukowe osiągnięcie: naprawdę wyjątkowy koktajl 57 składników aktywnych o stężeniu 41,7%! Kosmetyczna rewolucja, która naprawdę odmieni skórę, zapewniając wyjątkowy efekt.
2013 – Nowa fabryka i laboratoria naukowo-badawcze
Przyspieszenie rozwoju pozwala Académie na inwestycję w nowe, najnowocześniejsze narzędzie produkcyjne oraz spełnienie najwyższego standardu jakości: normy ISO 22 716. Certyfikat ten gwarantuje dobrą praktykę standardów produkcyjnych.
2015 – 125 lat na rynku
Pierwsza limitowana edycja z okazji 125-lecia Maison Académie Scientifique de Beauté. Wznowienie „Princess of Creams”, emblematycznego zabiegu, który świadczy o historii wyjątkowej, rzadkiej i autentycznej marki rodzinnej na przestrzeni lat, dziesięcioleci i stuleci…
2019 – Nowe naturalne formuły
Nowy celem Académie Scientifique de Beauté jest stworzenie prawie w 100% naturalnej linii bez rezygnacji z wydajności lub zmysłowości produktów. Krok po kroku firma przeformułowuje swoje główną markę Academie, tworząc czyste formuły i dostosowane dla wrażliwej skóry. Jednocześnie zmienia opakowania. Od teraz wszystkie butelki, tuby, słoiki nadają się do recyklingu, a opakowania kartonowe mają certyfikat FSC (zero wylesiania).
2022 – Grupa Academie
Utworzenie Academie Groupe, skupiającej nasze 3 rozpoznawalne marki: Académie Scientifique de Beauté, Derm Acte i Bronz’Express.
Nasza międzynarodowa obecność
Tak długa historia jest niezwykła, choć trudna do dokładnego prześledzenia. Pierwsze ślady międzynarodowej obecności znane są już od 1912, kiedy marka Academie pojawiła się w Moskwie. W 1934 roku założyliśmy magazyny i filie w większości największych ówczesnych miast europejskich, a nasze wpływy sięgały aż do Tokio, Santiago de Chile czy Rio de Janeiro.
W Polsce pierwszy sklep z kosmetykami Academie otwarto w 1935 roku w Warszawie, co czyni nas najdłużej działająca marką kosmetyki profesjonalnej nad Wisłą.
Dziś możemy być dumni, że jesteśmy uważani za międzynarodową grupę reprezentowaną w ponad sześćdziesięciu krajach na całym świecie.